پنجره لیفت اند اسلاید دارای ویژگی هایی نظیر مقاومت بالا ، سهولت در استفاده ، امنیت بالا ، زیبایی خیره کننده و … است.

درب و پنجره های جدید دارای ویژگی هایی هستند که سازندگان و مهندسان را به استفاده از آنها برای سازه های خود به شدت ترغیب کرده است.

یکی از انواع پنجره های جدید ، پنجره های Lift & Slide می باشد. این پنجره ها بر اساس مکانیزم باز و بسته شدن به دو نوع پنجره های کشویی و لولایی تقسیم می شوند. مهمترین ویژگی های پنجره های Lift & Slide ، هوابندی و آب بندی بسیار خوب آنها است.

آشنایی با ساختار پنجره های Lift & Slide

پنجره لیفت اند اسلاید دارای لاستیک های EPDM است که موجب هوابندی بسیار خوب آن شده است. به منظور ممانعت از اصطکاک لاستیک ها که موجب فیکس شدن پنجره می شود از یراق Lift & Slide استفاده شده است. مکانیزم حرکتی این پنجره بدین صورت است که نخست پنجره از موقعیت خود اندکی بلند شده و لاستیک ها از پروفیل جدا می شوند و درست در محل لنگه حرکت کرده و بعد از بسته شدن دستگیره ها دوباره درگیر می گردند.

پنجره در دو وضعیت باز و بسته به شکل Lift کار می کند. در واقع دستگیره به طرف بالا چرخانده شده و یراق بازشو به طرف بالا حرکت کرده و پنجره را از روی فریم تا اندازه 5 میل بالا می آورد. در این شرایط دیگر لاستیک ها با پروفیل برخوردی نداشته و امکان حرکت پنجره به آسانی وجود دارد.

هنگامی که پنجره لیفت اند اسلاید در وضعیت قفل باشد ، پنجره روی فریم سوار می شود و لاستیک ها در طرفین گیر می کنند و هوابندی بدین طریق به خوبی انجام می شود. یراق آلات این سیستم ، پنجره را به طور عمودی بلند کرده و در راستای افقی جابه جا می کند. امکان طراحی و ساخت این پنجره ها در ابعاد و رنگ های گوناگون وجود دارد.

ساخت این پنجره ها نیاز به تخصص و دانش مرتبط در این زمینه دارد. لذا شرکت های مبتدی و کم تجربه نمی توانند ساخت حرفه ای این پنجره ها را انجام دهند. به منظور سفارش ساخت مقاوم ترین و باکیفیت ترین پنجره های Lift & Slide ، با ما تماس حاصل کنید.

مزایای پنجره لیفت اند اسلاید

– حرکت پنجره به صورت نرم و روان انجام می شود. لذا بازشوی پنجره به آسان ترین نحو انجام می شود.

– زمانی که درب بر روی وضعیت قفل است ، آپشن درزگیری آن فعال می شود.

– عایق پذیری بالای این پنجره ها موجب می شود که اتلاف انرژی به کمترین میزان خود برسد. در این حالت نیازی به افزایش درجه سیستم گرمایشی و سرمایشی محل کار یا منزل شما نیست.

– امکان ساخت این پنجره ها با انواع شیشه ها وجود دارد. می توان پنجره لیفت اند اسلاید را با استفاده از شیشه های ضد گلوله ساخت.

– یراق آلاتی که برای این پنجره ها مورداستفاده قرار می گیرند به صورت نیمه یا تمام اتوماتیک هستند.

مزایای پنجره لیفت اند اسلاید

کاربرد اصلی پنجره های Lift & Slide

پنجره لیفت اند اسلاید      ، گزینه مناسبی برای برج ها ، باغ ها ، استخرها ، ویلاها ، ساختمان های اداری ، سازه های تجاری و … می باشد. با استفاده از این پنجره ها می توان ویوی این سازه ها را شیک و منحصر به فرد نمود. نصب این پنجره ها برای این سازه ها از جهات مختلفی سودمند خواهد بود.

نصب این پنجره ها سبب می شود که از دیدن منظره بیرون بی نصیب نمانید و بتوانید از دیدن ویوی بی نظیر بیرون بهره مند شوید. پنجره های Lift & Slide در مقایسه با پنجره های کشویی معمولی ، از قطر بالاتری برخوردار هستند. ویژگی دیگر این پنجره ها که سبب شده است در سازه های مختلفی از آنها استفاده شود ، وزن کم آنها است.

اصلی ترین تفاوت میان درب و پنجره های ریلی با lift & Slide

پنجره لیفت اند اسلاید   را می توان نسل جدید پنجره های کشویی دانست. استفاده از پنجره های ریلی یا کشویی قدیمی و جدید ، هر دو آسان است. میزان عایق پذیری هر دو پنجره ، بسیار بالا است. بنابراین هر دو پنجره توانایی خوبی برای جلوگیری از انتقال صدا و انرژی دارند. اما مسلماً میزان عایق پذیری پنجره های Lift & Slide ، بیشتر از نسل قدیمی خود است.

تفاوت اصلی این دو پنجره ، میزان امنیت آن است. امنیت پنجره های Lift & Slide بسیار بالاتر از پنجره های ریلی قدیمی است تا جاییکه با نصب این پنجره ها ، کار سارقان برای ورود به ساختمان از طریق پنجره بسیار دشوار خواهد شد.

یکی دیگر از تفاوت های پنجره لیفت اند اسلاید با پنجره های ریلی این است که درب و پنجره های ریلی به صورت پانل های سه یا چهارتایی ساخته می شوند. در درب و پنجره های ریلی ، لنگه های درب یا پنجره بر روی قرقره سوار می شود و اپراتور با کشیدن دستگیره به راست یا چپ این امکان را داشته که به راحتی آنها را حرکت دهد. اما در پنجره های Lift & Slide ، صرفاً وقتی که شخص بخواهد درب را حرکت دهد ، بر روی قرقره سوار می شود و در مودهای دیگر کامل قفل خواهند شد و این کار صرفاً با دسته ای که درون آنها قرار دارد ، شدنی است. همین مسئله موجب می شود که سطح امنیتی پنجره های Lift & Slide بسیار بالا باشد.

قیمت پنجره لیفت اند اسلاید

نرخ این پنجره ها با توجه به فاکتورهای گوناگونی محاسبه می شود که مهمترین آنها کیفیت اجزای به کار رفته در پنجره است. یراق آلاتی که برای ساخت این پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند ، در انواع و کیفیت های مختلفی وجود دارند. بنابراین ساخت این پنجره ها ممکن است به نرخ های متفاوتی برای سازندگان تمام شود. در نتیجه سازندگان این پنجره ها را با نرخ متفاوتی به مشتریان گرامی به فروش می رسانند.

مجموعه ” آراز نما ” ، تیمی حرفه ای و متخصص در زمینه ساخت انواع درب و پنجره های سازه های مسکونی ، تجاری ، تفریحی و … است که با مناسب ترین قیمت ها به ساخت این محصولات اقدام می کند.

بیشتر بخوانید: نمای کرتین وال