سقف های اسکای لایت ، سازه شما را بسیار شیک و لاکچری می کند. اجرای سقف به این تکنیک ، مزایای بسیار زیادی دارد.

پیشرفت صنعت ساختمان ، سبب خلق سازه هایی مدرن و لوکس شده است. در برخی از سازه های لوکس و مدرن ، سقف های سازه به صورت اسکای‌لایت طراحی می شود. این سقف ها به دو شکل متحرک و ثابت اجرا می شوند.

ظاهر این سقف ها ، کاملاً چشم نواز و خیره کننده است. Skylight ، از جذاب ترین سازه های سقف حال حاضر است. شاید اصلی ترین دلیل استقبال از سقف های شیشه ای ، امکان استفاده از نور طبیعی است.

بیشتر بخوانید: قیمت درب تاشو (فولدینگ)

SkyLight چیست ؟

سقف های اسکای لایت ، مناسب انواع سازه های مسکونی ، تجاری و اداری و … است. در این سیستم ، نور طبیعی جایگزین نور حاصل از الکتریسیته می شود. احداث سازه پایدار خود ایستا با حداکثر ظرفیت مقابله با نیروی باد ، بارش ، رطوبت و …. با استفاده از دو فلز آلومینیوم و فولاد در مجاورت همدیگر امکان پذیر است. زمانی که در سازه دارای سقف شیشه ای حضور دارید ، احساس بسیار خوب حضور در فضای خارجی را خواهید داشت.

انواع سازه های SkyLight

این سقف ها با توجه به عملکرد و ظاهر آن به چندین نوع تقسیم می شوند :

– سقف های اسکای لایت مسطح

– یکی از محبوب ترین این نوع سقف ها سقف‌های هرمی یا فانوسی

– سقف‌های فری فرم

– سقف‌های اسکای‌لایت بازشو

– نوع دیگر سقف‌های گنبدی شکل

– و …

ساختار اسکای‌ لایت شیشه‌ای

اعضای پشتیبان : فریم های پشتیبان طولی و عرضی به صورت آلومینیوم مقاوم هستند که در سقف تعبیه شده تا قسمت شیشه ای بر روی آن تعبیه شود.

آب بندی : این بخش از سقف های اسکای لایت با هدف جلوگیری از اتلاف انرژی ، درست می شود. با وجود آب بندی در سیستم ، هرگز قطرات باران و برف و … به داخل سازه وارد نمی شود.

بخش شیشه ای : اصلی ترین بخش این سقف ها ، قسمت شیشه ای آنها است. این قسمت سبب جذابیت و زیبایی سازه می شود. شیشه مورداستفاده برای این بخش ممکن است از انواع مختلفی باشد. بر اساس شیشه مورد استفاده ، ویژگی ها و مزایای این سقف ها متفاوت است.

ساختار اسکای‌ لایت شیشه‌ای

مهمترین کاربردهای سقف‌های SkyLight

جذابیت و زیبایی بی نظیر سقف های شیشه ای سبب شده است که در سازه های مختلفی این سقف ها را به کار ببرند. نصب و اجرای این سقف ها در اماکن گوناگونی امکان پذیر است. شکل و ظاهر این سقف ها را می توان به صورت های مختلفی طراحی کرد.

امکان اجرای سقف های اسکای لایت برای رستوران ها ، برج ها ، استخرها ، ویلاها ، هتل ها ، ادارات ، شرکت ها ، پاساژها و … وجود دارد. طراحی و اجرای سقف سازه ها بدین صورت علاوه بر زیبایی ، دارای مزایای مهمی است که در ادامه به آن می پردازیم.

مزایای سقف‌های SkyLight

– با اجرای این سقف ها می توان از نور طبیعی بهره مند شوید. بهره مندی از نور طبیعی ، احساس آرامشی برای افراد ایجاد می کند. همچنین بهره مندی از نور طبیعی موجب کاهش مصرف برق می شود. بنابراین مبلغ قبوض برق به شدت کاهش پیدا می کند.

– اجرای این سقف ها برای سازه هایی مانند رستوران ، گالری و نمایشگاه ها ، جواهرفروشی ها و … موجب جذب مشتری می شود.

– سازه های دارای سقف های اسکای لایت ، بالاتر قیمت گذاری می شوند . در واقع شما با اجرای این سقف ها برای سازه های خود می توانید بر ارزش سازه های خود بیافزایید.

معایب سقف‌های SkyLight

– مقاومت این سقف ها در مقایسه با سایر سقف ها کمتر است.

– نصب این سقف ، اقدامی تخصصی است که به تجربه و تخصص بسیار بالایی نیاز دارد.

– در صورتی که این سازه ها به صورت اصولی نصب نشوند ، هزینه های تعمیر و نگهداری آن بالا خواهد بود.

– تمیز کردن سقف های شیشه ای ، کار نسبتاً دشواری است.

ویژگی های سقف های اسکای لایت بازشو

این سقف ها با تکنولوژی جدیدی طراحی و اجرا شده اند. امکان تنظیم و حرکت این سقف ها وجود دارد. امنیت این سقف های شیشه ای ، بسیار بالا است. طراحی و اجرای اصولی این سقف ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مهمترین ویژگی های این سقف ها شامل برخورداری از سیستم هدایت آب باران ، مقاومت بالا در برابر انواع اشعه های یو وی و خورشید ، عایق انرژی ، برخورداری از ریموت کنترل ، دارای برترین و باکیفیت ترین اجزا در بخش سقف متحرک و … می باشند. اگر این سقف ها توسط تیم های حرفه ای و مجرب طراحی و اجرا شوند دارای طول عمر حداکثری ، مقاومت بالا ، کاهش دهنده مصرف انرژی ، ظاهری بسیار شیک و زیبا و … خواهند بود. لذا به انتخاب شرکت یا مجری سقف های SkyLight ، توجه بسیار زیادی داشته باشید.

قیمت سقف های اسکای لایت

ما بر اساس جدیدترین متدهای روز دنیا به طراحی و اجرای سقف های شیشه ای سازه شما اقدام می کنیم. اما قصد نداریم که هزینه های بالایی از شما دریافت کنیم. زیرا نرخ ها به صورت منطقی و دقیق بر اساس فرمول های معینی ، مشخص می گردند.

قیمت این سقف ها با توجه به نوع و اندازه متریال مورداستفاده ، مشخص می شود. هزینه اجرای این سقف ها هر چقدر هم که بالا باشد ، ارزشمند است. زیرا نصب این سقف ها برای سازه های شما مزایای بسیار زیادی دارد که به اغلب آنها اشاره نمودیم.

اجرای SkyLight

در صورتی که اجرای سقف های اسکای لایت توسط تیمی حرفه ای و خبره انجام شود ، هیچگونه مشکلات احتمالی بوجود نخواهد آمد. در طراحی و اجرای این سقف ها باید همزمان به زیبایی و مقاومت کار توجه داشت. مسلماً این مسئله مورد توجه سازندگان و مجریان این سقف ها خواهد بود.

استفاده از متریالی مانند فولاد و آلومینیوم ، کمک زیادی به استحکام سازه شیشه ای می کند. چنانچه این متریال به صورت ماهرانه و استادانه مورداستفاده قرار بگیرد ، موجب افزایش زیبایی ظاهر سقف های شیشه ای خواهد شد. پیشنهاد ما این است که کار را به کاردان بسپارید و از ” آراز نما ” ، طراحی و اجرای این سقف های شیشه ای را بخواهید.

بیشتر بخوانید: نمای سرامیک خشک چیست؟