درب و پنجره کشویی ترمال بریک و نرمال ، از بهترین انتخاب ها برای ساختمان های اداری ، مسکونی و تجاری و … می باشد.

در سازه های امروزی از درب و پنجره های مدرن و ساخته شده بر اساس تکنولوژی روز دنیا ، استفاده می شود. استفاده از درب و پنجره های جدید و مدرن ، مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه با یکی از بهترین انواع درب و پنجره های جدید آشنا می شویم :

آشنایی با درب و پنجره های آلومینیومی ترمال‌ بریک

بخش اعظم این درب و پنجره ها از شیشه درست شده است. بدین منظور از بهترین و باکیفیت ترین شیشه های دوجداره برای ساخت درب و پنجره کشویی ترمال بریک و نرمال استفاده می شود. بنابراین وجود شیشه های دو جداره موجب عایق بندی بهتر این درب و پنجره ها می شود. در واقع شیشه های دوجداره تضمین کننده عدم اتلاف انرژی در محیط است.

وجود آلومینیوم نقش پر رنگی در اتلاف انرژی دارد. به همین علت بر اساس تصمیمات متخصصان ، ترمال بریک جایگزین آلومینیوم معمولی در درب و پنجره ها شده است. پروفیل های ترمال بریک از دو قسمت داخلی و خارجی درست شده اند و میان این دو قسمت ، پلی آمید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: نمای کرتین وال

پنجره‌های کشویی ترمال‌ بریک

در ادامه آشنایی با درب و پنجره کشویی ترمال بریک و نرمال ، به ویژگی های پنجره های کشویی ترمال‌بریک اشاره می کنیم. پنجره های کشویی ترمال‌بریک بر اساس جدیدترین استانداردهای بین المللی طراحی و ساخته شده است. استحکام این پنجره ها بسیار بالا است. ساخت پنجره های کشویی ترمال‌بریک با توجه به یک آب بندی و هوابندی بسیار مناسب انجام شده است تا این پنجره ها از هر نظر دارای بهترین خصوصیات باشند.

وزن این پنجره ها ، بسیار سبک است. طراحی و ساخت این پنجره ها باید توسط اشخاصی انجام شود که توانایی و تخصص در این زمینه داشته باشند. این پنجره ها را با توجه به درخواست مشتری و ابعاد پنجره ساختمان می توان به صورت دو ، سه ، چهار و پنج و … ساخت.

برای ساخت ریل های درب و پنجره کشویی ترمال بریک و نرمال ، آزادی عمل خوبی وجود داشته و می توان این ریل ها را تا ابعاد 250*130 ایجاد کرد. البته ریل های ثابت را می توان تا اندازه 300 * 200 طراحی و تولید نمود. چهارچوب هایی که برای ساخت پنجره های کشویی ترمال‌بریک مورد استفاده قرار می گیرد ، از جنس آهن یا آلومینیوم می باشد. این پنجره ها به رنگ های قهوه ای سوخته ، آبی ، مشکی ، قرمز و …. رنگ آمیزی می شوند.

برای ساخت این پنجره ها باید از یراق آلاتی استفاده کرد که مرغوبیت بسیار بالایی داشته باشند. استفاده از یراق آلات مرغوب و باکیفیت سبب می شود که طول عمر پنجره های کشویی ترمال‌بریک بسیار بالا باشد و به صورت نرم و روان باز و بسته شود.

مشخصات فنی پنجره‌های ترمال‌ بریک

هر یک از انواع درب و پنجره کشویی ترمال بریک و نرمال با مشخصات فنی خاصی ساخته می شوند. مشخصات فنی این پنجره ها شامل موارد زیر است :

مشخصات فنی پنجره‌های ترمال‌ بریک

تفاوت درب و پنجره کشویی ترمال بریک و نرمال

در پنجره های آلومینیومی غیرترمال بریک به علت به کار رفتن آلومینیوم به تنهایی ، امکان طراحی ظریف تر و بهتر پنجره وجود دارد. در ضمن این پنجره ها دارای قیمت مناسب تری هستند. اصلی ترین تفاوت های پنجره‌های ترمال و نرمال در دوجداره بودن پنجره‌های ترمال است. همچنین استفاده از هر یک از این پنجره ها دارای مزایای خاصی است. اما مزایای استفاده از پنجره‌های ترمال بیشتر است.

اگر به دنبال خرید ارزان ترین پنجره ها هستید ، باید پنجره های آلومینیومی نرمال را انتخاب کنید. اما در صورتی که به دنبال خرید پنجره ای با خاصیت عایق سازی مناسب هستید ، بهتر است درب و پنجره های ترمال‌بریک را انتخاب کنید. بنابراین یکی از تفاوت های درب و پنجره‌های کشویی ترمال‌بریک و نرمال این است که خاصیت عایق سازی درب و پنجره های کشویی ترمال‌بریک بسیار بیشتر است.

ویژگی های مشترک درب و پنجره‌های نرمال و ترمال‌بریک شامل تنوع رنگ ، مقاومت بالا در برابر رطوبت ، مقاومت بالا در برابر تابش آفتاب ، خاصیت ضد حرارتی و … می باشند.

انتخاب میان درب و پنجره کشویی ترمال بریک و نرمال ؟

درنظر داشته باشید که پنجره های ترمال بریک سبب ممانعت از انتقال انرژی از جدار بیرونی به جدار درونی و از جدار درونی به جدار بیرونی می شود. پنجره های ترمال بریک دارای شیشه های دو جداره و پروفیل های آلومینیومی دو جداره هستند.

میزان لرزش پنجره ها ناشی از سروصدا یا عبور خودروهای سنگین در بیرون در پنجره های کشویی ترمال‌بریک ، صفر است. پنجره های کشویی ترمال‌بریک به دلیل دارا بودن تیغه های پلی آمید دارای حداکثر طول عمر هستند و با گذشت زمان کیفیت خود را از دست نمی دهند.

قیمت درب و پنجره کشویی ترمال بریک و نرمال

نرخ این محصولات با توجه به نظر سازنده ، تعیین می شود. لذا شرکت های مختلف ، نرخ های متفاوتی را برای این محصولات اعلام می کنند. بر اساس طول و عرض درب و پنجره ، نوع رنگ به کار رفته برای درب و پنجره ، ضخامت شیشه ها ، نوع شیشه ها ، چند جداره بودن شیشه ها ، جنس و کیفیت یراق آلات به کار رفته ، جنس ریل های درب و پنجره و … می توان درباره نرخ درب و پنجره اظهارنظر کرد. لذا نیاز است که شما اطلاعات گفته شده را در اختیار ما قرار دهید تا ما بر آن اساس بتوانیم نرخ درب و پنجره موردنظر شما را مشخص کنیم.