درب اتوماتیک کشویی ساده ، یکی از محبوب ترین انواع درب های اتوماتیک است که در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

درب های اتوماتیک ، به یکی از اجزای مهم و ضروری محیط های کاری تبدیل شده اند. امروزه در مکان های مختلفی از جمله هتل ها ، رستوران ها ، فروشگاه ها ، سالن های همایشات ، برج ها ، ادارات ، مغازه ها و … به نصب این درب ها اقدام می شود.

این درب ها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند و استفاده از آنها از جهات مختلفی مقرون به صرفه و سودمند می باشد. در میان انواع درب های برقی ، درب های کشویی بیشتر مورد توجه خریداران هستند.

ویژگی های درب اتوماتیک کشویی ساده

این درب ها به صورت کشویی باز و بسته می شوند. نام دیگر این درب ها ، درب های اتوماتیک ریلی می باشد. درب‌های ریلی یا کشویی به چند نوع درب چهار لنگه و دو لنگه تبدیل می شوند که کاربرد هر یک از آنها متفاوت از دیگری است.

در مکان هایی که ابعاد ورودی آنها کمتر است و میزان تردد هم کم است از درب کشویی دو لنگه و در مکان هایی که ابعاد ورودی آنها بزرگتر است و میزان تردد هم بیشتر است از درب کشویی چهار لنگه استفاده می کنند. به طور مثال پاساژها ، بانک ها ، فروشگاه ها و … که رفت و آمد زیادی دارند ، دارای درب ریلی چهار لنگه هستند.

بیشتر بخوانید: نمای سمنت برد

مزایای استفاده از درب های ریلی

استفاده از درب اتوماتیک کشویی ساده ، مزایای بسیار زیادی دارد. بهترین ویژگی این درب ها ، اشغال فضای کم است. بسیاری از مکان ها ، دارای محدودیت فضا هستند و شرایط نصب انواع درب اتوماتیک را ندارند. اما در چنین مکان هایی می توان به نصب درب کشویی اقدام نمود. سایر مزایای نصب این درب ها عبارتند از :

– سرعت باز و بسته شدن درب بسیار زیاد است و این مسئله موجب ذخیره انرژی محیط داخل می شود.

– ظاهر درب های ریلی بسیار ساده و شیک است و موجب زیبایی نما می شود.

– باز و بسته شدن درب ، حتی کوچکترین صدایی ایجاد نمی کند و افراد حاضر در ساختمان اصلاً متوجه باز و بسته شدن درب نمی شوند.

– امکان کنترل از راه دور درب اتوماتیک کشویی ساده وجود دارد تا در صورت نیاز بتوان از راه دور به باز و بسته کردن درب اقدام نمود.

– امکان رؤیت محیط بیرون از داخل به سبب شیشه ای بودن لت های درب ، وجود دارد.

– این درب ها با عبور نور به داخل موجب کاهش نیاز به استفاده از تجهیزات روشنایی در روز می شوند.

– این درب ها دارای قفل های حفاظتی هستند که موجب افزایش سطح امنیتی درب می شود.

– درب های ریلی دارای هنگرهای ضد ساییدگی هستند که سبب عمری شدن آنها و خرابی کمتر آنها می شوند.

– سرعت باز و بسته شدن درب را می توان مطابق با دلخواه خود تنظیم نمود.

– اغلب برای این درب ها ، باتری پشتیبان کار گذاشته می شود که باز و بسته شدن درب در زمان قطعی برق را امکان پذیر می کند.

– درب اتوماتیک کشویی ساده از سنسورهای هوشمند برخوردار است که توسط آن اجسام یا اشخاص مقابل خود را به خوبی تشخیص می دهد.

بررسی ساختار درب اتوماتیک ریلی

با بررسی ساختار درب متوجه می شویم که اصلی ترین اجزای درب اتوماتیک ریلی شامل شیشه سکوریت ، منبع تغذیه ، موتور ، برد الکتریکی ، ریموت کنترل ، سنسور مادون قرمز ، کلیدها ، کاورهای آلومینیومی و … می باشند. اهمیت اپراتور ، بیشتر از سایر قیمت ها است. اپراتورهای موجود در بازار در مدل های مختلفی وجود داشته که هر یک از خصوصیات مختلفی برخوردار هستند. سازنده های حرفه ای از بهترین اپراتور برای ساخت درب اتوماتیک استفاده می کنند.

اپراتور درب اتوماتیک کشویی ساده ، جعبه ای است که موتور و سایر اجزای مرتبط با آن داخل آن قرار گرفته اند. اپراتور در برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر یک کیفیت مختلفی دارند. موتورهای هوشمند موجود در اپراتورها ، پیغام باز و بسته شدن درب را توسط سنسورها گرفته و توسط تسمه ها موجب باز و بسته شدن درب می شود. اپراتور بر روی سه وضعیت شامل عملکرد به صورت اتوماتیک ، عملکرد به صورت باز و عملکرد به صورت بسته تنظیم می شود.

درب اتوماتیک کشویی ساده

انواع درب اتوماتیک ریلی

درب اتوماتیک کشویی ساده را باید با توجه به ویژگی های مکان نصب درب مانند ابعاد درب ، محدودیت های فضا و … انتخاب نمود.

درب ریلی دو لنگه ثابت و دو لنگه متحرک : دهانه درب ، 4 قسمت می شود. لت های متحرک بر روی لت های فیکس درب ، جمع می شوند.

درب درب ریلی یک لنگه متحرک و یک لنگه ثابت : اگر دهانه ورودی بسیار کوچک باشد ، چاره ای به جز انتخاب این نوع درب ریلی نیست.

درب ریلی دو لنگه متحرک و بدون لنگه ثابت : گاهی وجود لت های ثابت ، محدودیت هایی را ایجاد می کند. بنابراین در شرایطی مجبور هستیم درب دو لت متحرک را انتخاب کنیم که لت ثابتی نداشته باشد.

درب ریلی یک لنگه متحرک و و بدون لنگه ثابت : برای مکان هایی که پهنای ورودی آنها از 1.5 متر کمتر است ، از این درب ها استفاده می شود که دارای یک لت متحرک هستند.

قیمت درب اتوماتیک کشویی ساده

نرخ درب اتوماتیک با توجه به ابعاد درب ، قابلیت های درب ، نوع اپراتور درب ، تعداد لت های ثابت و متحرک درب ، نوع فریم درب ، نوع ریل درب ، تعداد ریموت های درب ، نوع سنسورها و دقت آنها و سایر مشخصات تعیین می شود.

سازندگان حرفه ای از بهترین قطعات برای درب اتوماتیک استفاده نموده تا عملکرد درب اتوماتیک ، کاملاً ایده آل باشد. تیم ” آراز نما ” یکی از بهترین سازندگان انواع درب اتوماتیک است. این مجموعه ، تاکنون ساخت بسیاری از درب های اتوماتیک برای پاساژهای معروف ، ادارات دولتی ، بانک های مطرح و هتل های بزرگ را انجام داده است. بنابراین می توانید با آسودگی خاطر سفارش ساخت درب اتوماتیک کشویی ساده موردنظر خود را به آرازنما دهید.