نرده و هندریل های شیشه ای در طرح ها و مدل های مختلفی اجرا می شوند که تمامی آنها زیبا و فوق العاده جذاب هستند.

برخی گمان می کنند که تجهیزات شیشه ای ، مقاومت زیادی ندارند. بنابراین تمایلی به استفاده از آنها ندارند. اما این تصور ، نادرست است. تجهیزات شیشه ای مدرن و جدید علاوه بر زیبایی خیره کننده ، دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.

هندریل‌های شیشه‌ای چیست ؟

اغلب سازه های مدرن دارای هندریل‌های شیشه‌ای هستند. این هندریل ها از نظر ظاهری بسیار شیک و لاکچری هستند. سازه هایی که دارای نرده و هندریل های شیشه ای هستند ، متفاوت از سایر سازه ها به نظر می آیند.

نه تنها ساختمان های مسکونی بلکه ساختمان های تجاری ، ورزشی ، فرودگاه ها ، مکان های گردشگری و تفریحی و … دارای نرده‌های شیشه ای هستند. اگر بخواهیم یکی از زیباترین و مقاوم ترین و ایمنی ترین نرده ها را نام ببریم ، نام هندریل‌های شیشه‌ای را بر زبان می آوریم. امکان اجرای این نرده ها در سطوح گوناگون مانند چوب ، کامپوزیت ، بتن و … وجود دارد.

هندریل‌های شیشه‌ای چیست ؟

کاربردهای اصلی این نرده ها :

اگر می خواهید سازه های شیک و خاص ایجاد کنید ، به سراغ تجهیزات و المان های شیشه ای بروید. نرده و هندریل های شیشه ای در تراس ها ، راهروها و راه پله ها ، پاسیو ، روف گاردن ، سونا و جکوزی سازه های مسکونی ، تجاری و اداری و … مورد استفاده قرار می گیرند. امکان اجرای این نرده ها در فضای داخلی و فضای خارجی سازه ها وجود دارد.

مزایای نرده‌های شیشه‌ای

انواع هندریل‌های شیشه‌ای

نرده و هندریل های شیشه ای در چندین نوع طراحی و اجرا می شوند :

یک : هندریل شیشه‌ای با سیستم کامپوننت

در این سیستم ها ، پروفیل های آلومینیومی ضخیمی به کار می رود. یوچنل های آلومینیومی به شکل ناپیوسته و در فاصله معینی از یکدیگر به کف کار ، بولت می گردند. پس از آن ، لاستیک ها و سایر اتصالات درون یوچنل که با هدف فیکس کردن شیشه به کار می روند ، نصب شده و در مرحله پایانی ، شیشه ها تعبیه می شوند. نصب کاورهای یوچنل و لاستیک های مخصوص آب بندی در مرحله پایانی ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: سقف های اسکای لایت

دو : نرده و هندریل های شیشه ای با سیستم فیکس پوینت

این هندریل بسیار زیبا و مجلل است و حاصل تفکر و طراحی مهندسان بزرگی است. برای اجرای این نرده ها از شیشه های سکوریت و لمینت شده ای به انضمام کلیدهای مقاومی از جنس استیل ، استفاده می شود. بست های استیل نه تنها مقاوم هستند ، بلکه بسیار زیبا و شیک هستند. این بست ها به خوبی وزن شیشه ها و بارهای جانبی بر روی شیشه را متحمل می شوند. شمار فیکس پوینت کار گذاشته شده در یک متر طول نرده ، بر اساس فاکتورهای متعددی مشخصی می شود.

اتصالات مورد استفاده در نرده‌های شیشه‌ای

برای اجرای نرده و هندریل های شیشه ای به اتصالاتی نیاز است. نقش اتصالات بسیار مهم است. زیرا استحکام و پایداری سیستم به وجود این اتصالات کاملاً وابسته است. اگر برای اجرای این سیستم از اتصالات نامرغوب استفاده شود ، احتمال فروپاشی شیشه ها وجود دارد.

تیم های نصاب و مجری این نرده ها از مرغوب ترین متریال از جمله مقاوم ترین شیشه ها ، بهترین پروفیل ها ، مستحکم ترین اتصالات و … برای اجرای این نوع نرده ها استفاده می کنند. حتی اگر از بهترین شیشه ها و یراق آلات برای این نرده ها استفاده شود اما اتصالات ضعیفی برای آن به کار روند ، کیفیت و مقاومت نرده ها پایین خواهد بود.

نرده و هندریل های شیشه ای جلو پنجره

اگر می خواهید یک حفاظ بسیار شیک و زیبا برای پنجره های ساختمان های خود داشته باشید ، هندریل‌های شیشه ای را انتخاب کنید. هندریل‌های شیشه‌ای جلو پنجره ، درست در مقابل پنجره نصب می شوند. ارتفاع این هندریل ها بر اساس خواست شما تعیین می شود. با وجود این هندریل ها ، دیگر برای طراحی پنجره های قدی و بلند محدودیت نخواهید داشت. این هندریل ها به فرم های گوناگونی اجرا می شوند. به دلیل امنیت بالایی که این هندریل ها ایجاد می کنند ، نصب آنها به شدت رواج پیدا کرده است. نصب سایر محافظ های پنجره ، ظاهر نما را زشت و بد شکل می کند. اما نصب نرده های شیشه‌ای جلو پنجره ، موجب زیباتر شدن نما می شود.

نرده و هندریل های شیشه ای جلو پنجره

قیمت نرده و هندریل های شیشه ای

محاسبه قیمت این نرده ها بر اساس متراژ آنها صورت می گیرد. عوامل تعیین کننده هزینه نرده ها شامل جنس شیشه ها ، ضخامت شیشه ها ، نوع نرده های شیشه ای ، کیفیت یراق آلات و اتصالات و … می باشد. اگر نرده های شیشه ای را از ما خریداری کنید ، حتماً با مناسب ترین قیمت می توانید این نرده های شیک و زیبا را برای سازه های خود فراهم کنید.

در زمان سفارش این نرده ها به موارد مهمی از جمله کیفیت و استحکام شیشه ها ، اندازه گیری صحیح ، کیفیت یراق آلات مورداستفاده ، تجربه و تخصص تیم یا مجموعه کار و … توجه داشته باشید. با جدیدترین مدل های نرده‌های شیشه ای به سازه های خود زیبایی ببخشید.

بیشتر بخوانید: کرتین وال