درب تاشو ( فولدینگ ) ، یکی از انواع درب های مدرن است که مناسب سازه های تجاری ، سازه های اداری ، ساختمان های مسکونی و مراکز درمانی و … است.

درب های مدرن در انواع گوناگونی طراحی و ساخته می شوند که ساختار و مکانیزم هر یک متفاوت از دیگری است. یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع درب های مدرن ، درب فولدینگ است.

Automatics Folding Doors

درب های فولدینگ به علت کم بودن شعاع عملکرد خود ، گزینه بسیار ایده آلی برای راهروها و محیط های تنگ است. بنابراین اگر به دنبال انتخاب درب مناسبی برای مکان هایی هستید که محدودیت فضا دارند ، درب تاشو یا فولدینگ را انتخاب کنید. نام های دیگر این درب ها عبارتند از درب های اتوبوسی ، درب آکاردئونی و …

عملکرد درب اتوماتیک فولدینگ

درب های فولدینگ در چندین نوع تولید شده که هر یک دارای مشخصات فنی خاصی هستند. تنظیمات این درب ها به صورت تمام باز ، تمام بسته ، نیمه باز ، اتوماتیک و یک طرفه و … می باشند.

زمانی که درب در وضعیت تمام باز تنظیم شده است ، درب با تشخیص حرکت بلافاصله کل مسیر را برای تردد در اختیار ترددکنندگان قرار می دهد. زمانی که درب تاشو بر روی وضعیت قفل تنظیم شده است ، درب اصلاً باز نمی شود. این حالت مخصوص زمان هایی است که برای طولانی مدت نیازی به باز و بسته کردن درب ندارید.

اگر می خواهید که درب اتوماتیک به طور کلی باز نشود و بدین ترتیب بتوانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید ، درب را بر روی وضعیت نیمه باز قرار دهید. معمولاً درب های فولدینگ را در حالت عادی بر روی گزینه اتوماتیک تنظیم می کنند. تنظیم درب فولدینگ بر روی گزینه یکطرفه مخصوص زمان هایی است که قصد داشته کنترل تردد از یک سمت درب انجام شود. در حالت یکطرفه نمی توان از یک طرف درب تردد کرد.

اپراتور درب تاشو

اپراتور ، یونیتی در بخش فوقانی درب است که از یک ریزپردازنده و موتور تشکیل شده است. در این بخش ، یک سوییچ چند حالته دارد که تنظیمات مختلفی را شامل می شود. دو ریل در بخش بالایی و پایینی درب نصب شده است. لنگه های درب و ریل توسط قرقره هایی به یکدیگر وصل می شوند. در زمان باز و بسته شدن درب ، قرقره ها داخل ریل حرکت نموده و موجب باز و بسته شدن آنها می گردد.

درب تاشو (فولدینگ)

فریم و شیشه درب اتوماتیک تاشو

این درب ها دارای فریم های آلومینیومی هستند که از لایه های محافظتی برخوردار هستند. مقاومت و استحکام این فریم ها بسیار بالا است. خط و خش ، ضربه و … نمی تواند موجب آسیب دیدگی ریل ها شود. شیشه های مورد استفاده برای درب تاشو ، معمولاً از نوع سکوریت است که نشکن و ضد حرارت است. امکان حک نمودن طرح و متن و لوگوی دلخواه بر روی این شیشه ها وجود دارد.

مزایای نصب درب فولدینگ

درب های فولدینگ دارای برتری هایی در مقایسه با برخی از انواع درب اتوماتیک هستند.

– درب اتوماتیک اتوبوسی به شرط داشتن اجزای باکیفیت ، توانایی باز و بسته شدن مکرر در طول روز را دارا می باشند.

– سرعت باز و بسته شدن درب فولدینگ بسیار مناسب است.

– این دسته از درب ها دارای مقاومت حداکثری هستند. باد و طوفان های شدید نمی توانند آسیبی به این درب ها وارد کنند.

– امکان طراحی و ساخت درب های فولدینگ در ابعاد مختلف وجود دارد.

– امکان هوابندی درب فولدینگ وجود دارد تا در مصرف انرژی ، بیشترین صرفه جویی حاصل شود.

– درب تاشو دارای بیشترین میزان بازشو هستند. بنابراین فضای خوبی برای تردد چندین نفر به صورت همزمان فراهم می شود.

– درب فولدینگ ، به کمترین فضا برای نصب نیاز دارند و گزینه ایده آلی برای ورودی های کوچک است.

معایب درب های فولدینگ یا اتوبوسی

– نرخ درب فولدینگ به سبب طراحی خاص خود ، بالا است.

– نصب درب فولدینگ ، کاملاً تخصصی است و پروسه نصب آن اندکی پیچیده است.

با توجه به درنظر گرفتن مزایا و معایب درب فولدینگ ، نسبت به خرید آن تصمیم گیری کنید.

نصب درب تاشو

همانگونه که اشاره شد نصب درب فولدینگ ، اقدامی تخصصی است و از عهده نصابان تازه کار بر نمی آید. نصب درب فولدینگ حتماً بایستی به نصابان مجرب و حرفه ای سپرده شود. نصب هر یک از انواع درب های فولدینگ به روش های مختلفی انجام می شود. البته شباهت های زیادی در فرآیند نصب هر یک از انواع درب فولدینگ وجود دارد.

اندازه گیری صحیح ابعاد ورودی و ساخت درب فولدینگ بر اساس این ابعاد ، تأثیر زیادی در نصب درب فولدینگ دارد و موجب نصب دقیق درب و عملکرد بهتر درب فولدینگ می شود. پس از انجام کلیه مراحل نصب و نصب ضامن ، باید عملکرد درب تست شود تا اطمینان حاصل شود که درب فولدینگ به درستی باز و بسته می شود.

خرید درب تاشو

برای سفارش خرید باکیفیت ترین و مقاوم ترین انواع درب های فولدینگ با مجموعه ” آراز نما ” تماس حاصل کنید. این مجموعه با تخصص و دانش بسیار بالا به ارائه محصولاتی باکیفیت و مقاوم اقدام نموده که همواره مورد قبول مشتریان واقع شده است.

درب های فولدینگ ساخت آراز نما دارای طول عمر بالا ، عملکرد بسیار ایده آل ، ظاهر شیک و زیبا ، سیستم بازشوی آسان ، قابلیت ها و آپشن های مختلف است. این مجموعه با توجه بسیار دقیق به ورودی مکان موردنظر به ساخت درب فولدینگ مناسب آن اقدام می کند.

قیمت درب تاشو

قیمت درب تاشو بر اساس مشخصات فنی و فیزیکی آن تعیین می شود. چه قطعاتی برای درب فولدینگ مورداستفاده قرار گرفته است ؟ ابعاد درب فولدینگ چقدر است ؟ درب فولدینگ دارای چه قابلیت هایی است ؟ تعداد لنگه ها یا لت های درب فولدینگ چقدر است ؟ نوع شیشه مورداستفاده برای درب فولدینگ چیست ؟ و …

با توجه به پرسش های مطرح شده می توان نرخ دقیق درب فولدینگ را مشخص کرد. تلاش مهندسان ما بر این است که با حداقل هزینه بتوانند زیباترین و باکیفیت ترین انواع درب فولدینگ را برای شما طراحی و تولید کنند.

بیشتر بخوانید: درب و پنجره کشویی ترمال بریک و نرمال