سازه های شیشه ای و اسپایدر ، نماهای فوق العاده شیک و زیبایی هستند که اجرای آنها با مزایای زیادی همراه خواهد بود.

اجرای یک نمای زیبا و اصولی نیازمند بکارگیری تجربه ، هنر ، خلاقیت ، المان های دیداری و … است. طراحی نماهای مدرن در سیستم بصری و فضای شهری با توجه به قوانین و اصول خاصی انجام می شود. روش های مختلفی برای اجرای نماها به کار می روند. یکی از زیباترین سبک های طراحی نماهای امروزی ، نماهای شیشه‌ای است.

بررسی ساختار نماهای شیشه‌ای

سازه های شیشه ای و اسپایدر دارای ساختار مستحکمی هستند. در واقع نمای شیشه ای همانند یک محافظ عمل کرده و با ظاهر فوق العاده جذاب خود ، موجب تفکیک محیط داخل و خارج می شود. ساختار این نما را بررسی می کنیم :

شیشه : شیشه اسپایدر کاملاً نشکن است و در مقابل هر عامل تهدید کننده ای ، مقاومت بالایی دارد. طوفان و ضربه و … هیچ یک نمی توانند ساختار این نما را متزلزل کنند. پنل های این نما به شکل یک جداره و یا دو جداره می باشد. اتصال پنل های شیشه ای به صورت مستحکمی صورت می گیرد.

نصب پنل ها به دو روش فیکس و یا کشویی انجام می شود. زیرا ممکن است نیاز به باز شدن پنل های شیشه ای باشد. شیشه اسپایدر در یک راستای مشخص و توسط اتصال دهنده های ویژه ، دیواره نما را ایجاد می کنند ، در حالیکه از هیچگونه فریمی استفاده نمی شود. هر اندازه که پنل های شیشه بزرگتر باشند ، بر زیبایی سازه های شیشه ای و اسپایدر افزوده خواهد شد.

بررسی ساختار نماهای شیشه‌ای

 

شیشه مورد استفاده برای این سازه ها

در سال های اخیر به علت رواج استفاده از شیشه در موارد گوناگون مانند صنعت دکوراسیون و نما و … به افزایش کیفیت و مقاومت شیشه ها توجه بسیار زیادی شده است. در این راستا کارخانه ها و سازندگان به ساخت انواع شیشه ها با حداکثر مقاومت در طرح ها و رنگ های گوناگون اقدام می کنند.

شیشه های سکوریت ، از مقاومت بالایی در برابر حرارت ، رطوبت ، باد ، ضربه و … برخوردار است. این شیشه ها دارای شفافیت بسیار بالایی هستند. مقاومت شیشه های سکوریت به مراتب بیشتر از شیشه های عادی است تا جاییکه این شیشه ها سه برابر بیشتر از شیشه های معمولی توان حرارتی دارند.

مورد دیگری که برای سازه های شیشه ای و اسپایدر استفاده می شود ، شیشه های لمینت می باشد. این شیشه ها از ادغام چندین لایه شیشه درست شده است که میان آنها از لایه های پلیمری استفاده شده است. استفاده از هر یک از این شیشه ها برای نما با توجه به صلاحدید متخصصان این امر ، صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: نمای سرامیک خشک

مزایای مهم نماهای شیشه‌ای شامل موارد زیر است :

– افزایش امنیت و ایمنی سازه ها

– کاهش انتقال آلودگی صوتی

– امکان ایجاد تنوع در طراحی نما

– کاهش هزینه های طراحی و اجرای نما

– امکان بهره مندی حداکثری از روشنایی حاصل از نور خورشید در طول روز

و …

انواع نماهای شیشه‌ای

سازه های شیشه ای و اسپایدر به شکل های مختلفی اجرا می شوند که هر یک به نحوی زیبا و جذاب هستند :

نصب سازه های شیشه ای و اسپایدر

با توجه به نوع سازه شیشه‌ای ، نصب آن به شکل مختلفی انجام می شود. برای مثال برای اجرای نمای اسپایدر با سازه خرپا فلزی باید از خرپاهای فلزی جهت تحمل وزن مرده و وزن دینامیکی استفاده شود. اسپایدرها با استفاده از پیچ ها و یا جوش هایی به سازه وصل شده و بار را هدایت می کنند.

در نصب نمای اسپایدر با سازه کابلی ، از کابل هایی استفاده شده که به شکل کراس و تور به تحمل بارهای موجود اقدام نموده و آنها را به تکیه گاه هدایت می کند. پس از نصب نمای اسپایدر با سازه کابلی متوجه زیبایی خیره کننده آن خواهید شد.

طراحی سازه های شیشه ای و اسپایدر

طراحی این سازه ها باید توسط تیم های قوی و متخصصی صورت بگیرد تا به صورت اصولی انجام شود. زمانی می توان از مزایای این نماها برخوردار شد که طراحی و اجرای آن به درستی انجام شده باشد. پس از طراحی حرفه ای این سیستم ، نصب آن به یکی از روش های مرسوم انجام می شود. هر یک از روش های موجود به نحوی به اجرای سازه بر روی ساختمان می پردازد. اجرای سیستم همانند طراحی آن ، اقدامی تخصصی است.

قیمت سازه های شیشه ای و اسپایدر

هزینه نهایی اجرای این نما ، وابسته به فاکتورهای مختلفی می باشد. نخست باید اطلاعاتی مشخص شوند تا بر اساس آن بتوان هزینه دقیق نما را محاسبه نمود. نوع شیشه ، میزان پروفیل های آلومینیومی مصرفی ، نوع پروفیل ها ، نوع نمای شیشه ای و … تعیین کننده هزینه اجرای نما هستند.

اگر می خواهید مستحکم ترین و زیباترین نمای شیشه ای را برای سازه خود با کمترین هزینه اجرا کنید ، با تیم حرفه ای ما تماس حاصل کنید. ساختمان شما را با مدرن ترین نمای شیشه ای ، خاص و متفاوت می کنیم. بدین منظور از برترین متریال استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: نمای سمنت برد