پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک ، یک پنجره فوق العاده لاکچری است که دارای طراحی منحصر به فردی است.

مسئله صرفه جویی در مصرف انرژی ، از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین علت ، اغلب افراد به دنبال عایق سازی سقف ، دیوارها ، درب و پنجره های ساختمان های خود هستند. پنجره هایی که ویژگی عایق سازی دارند ، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

عایق درون پنجره یا شکست حرارتی ، یک مانع ثابت میان قاب های پنجره در درون و بیرون از محیط ایجاد نموده تا از هدررفت انرژی ممانعت به عمل بیاورد. سازندگان با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی ، عایق هایی را ساخته اند که همانند مانع عایق میان درون و بیرون از قاب پنجره جای می گیرد. به این عایق ، ترمال بریک می گویند که امروزه در ساخت درب و پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک

این پنجره ها دارای چندین ویژگی مهم هستند که موجب استقبال بالای افراد از خرید آنها شده است :

– انتقال هرگونه نویز و سروصدا از این پنجره ها به نسبت سایر پنجره ها ، کمتر است. اگر به دنبال آرامش و حفظ سکوت در محیط کار یا منزل خود هستید ، پنجره های ترمال‌بریک را نصب کنید.

– این پنجره ها به دلیل داشتن یک لایه اضافی ، امنیت را به صورت قابل توجهی افزایش می دهند.

– گرما و سرمای داخل محیط هرگز به بیرون نفوذ نکرده و گرما و سرمای بیرون اصلاً به محیط داخل ورود نمی کند.

– طول عمر این پنجره ها بسیار بالا است. گذشت زمان و عوامل فرسایشی سبب خوردگی این پنجره ها نمی شوند.

– هزینه تعمیر و نگهداری پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک بسیار مناسب است. در واقع مشکلات خاصی برای این پنجره ها ایجاد نمی شود.

– این پنجره ها دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند ؛ به طوریکه از ظاهر آنها می توان متوجه انعطاف پذیری بالای آنها شد.

– نصب این پنجره ها به دلیل ساختار بسیار خوب خود در مناطق زلزله خیر به شدت توصیه می شود.

– امکان طراحی این پنجره ها به رنگ و طرح های مختلف وجود دارد. شما می توانید رنگ این پنجره ها را متناسب با نمای سازه خود سفارش دهید.

مزایای استفاده از پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک

بهترین پروفیل برای پنجره‌های ترمال‌ بریک

برای ساخت پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک باید از بهترین پروفیل ها استفاده شود. در ساخت پروفیل های آلومینیومی که برای این پنجره ها به کار می روند از تیغه های پلی آمید استفاده می شود که موجب کاهش ضریب انتقال حرارتی آلومینیوم می شود.

این پروفیل ها به گونه ای هستند که تیغه های پلی آمید موجب قطع رسانایی در آلومینیوم می شود. در بهترین پروفیل های مخصوص این پنجره ها از دستگاه های ویژه ای برای اتصال تیغه های پلی آمید به پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود. مناسب ترین پروفیل برای این پنجره ها باید دارای دو ویژگی مهم شامل امکان دوخت صحیح پلی آمید و بیشترین مقاومت مکانیکی برای کشوها باشد.

سایر مزایای استفاده از این پنجره ها

علاوه بر مزایا و ویژگی های بسیار خوبی که برای پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک عنوان شد ، مزایای دیگری برای استفاده از این پنجره ها وجود دارد :

– وزن بسیار کم

– مقاومت بسیار بالا در برابر آتش و حرارت

– زیبایی و جذابیت ظاهری بسیار زیاد

– امکان ساخت در ابعاد گوناگون

– زیست سازگار بودن

– امکان اجرا به صورت شیشه های دوجداره ، سه جداره و …

– امکان ساخت با انواع شیشه ها و لولاها ، اسلایدها و …

– ممانعت از ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل ساختمان

– مقاومت بسیار بالا در برابر ضربات سارقان

– و …

بهترین راه برای صرفه جویی در مصرف انرژی

نصب پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک ، بهترین راه برای صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. اغلب پنجره ها مانند پنجره های آلومینیومی به دلیل رسانا بودن سبب انتقال انرژی و هدر رفت انرژی سرمایی یا گرمایی می شوند.

اما در پنجره‌های ترمال‌بریک ، لایه عایقی ما بین پروفیل های آلومینیومی قرار گرفته است که خاصیت رسانایی آلومینیوم را از بین ببرد. این لایه تحت عنوان پلی آمید شناخته می شود. بنابراین گرما و سرما از بیرون به داخل و بالعکس منتقل نمی شود. با نصب این پنجره ها ، مصرف انرژی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

آب بندی و هوابندی صد درصدی پنجره‌‌های ترمال‌بریک

سازندگان در ساخت پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک به یک مسئله مهم توجه بسیار زیادی دارند و آنهم آب بندی و هوابندی پنجره ها است. اگر آب بندی و هوابندی پنجره به درستی انجام شود ، عایق سازی آن بهتر صورت می گیرد. همچنین ورود آلودگی و گرد وغبار به داخل محیط ، غیرممکن خواهد بود. این مسئله موجب کاهش هزینه های نظافت می شود. برای آب بندی و هوابندی پنجره ها از لاستیک های مخصوص بسیار مرغوبی استفاده می شود.

قیمت پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک

نرخ این پنجره ها با توجه به فاکتورهای گوناگونی محاسبه می شود. خرید این پنجره ها به قیمتی بیشتر از قیمت سایر پنجره ها به دلیل مقرون به صرفه بودن ، ارزشمند است. درست است که شما هزینه بیشتری برای خرید این پنجره ها می کنید ، اما از مزایای اقتصادی فراوانی ناشی از استفاده از این پنجره ها برخوردار خواهید شد.

فاکتورهای تعیین کننده قیمت این پنجره ها شامل نوع و کیفیت پروفیل مورداستفاده ، کیفیت و مرغوبیت یراق آلات پنجره ، مکانیزم باز و بسته شدن پنجره ها ، ابعاد پنجره ، میزان هوابندی و آب بندی ، نوع شیشه های به کار رفته و … می باشند.

قیمت پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک

معایب پنجره‌های ترمال‌بریک

استفاده از این پنجره ها ، هیچگونه معایبی ندارد. برخی از افراد معتقدند که قیمت پنجره لولایی آلومینیومی ترمال بریک بسیار بالا است. اما همانگونه که بیان کردیم به دلیل مزایایی که استفاده از این پنجره ها دارند ، نمی توان قیمت بالاتر آن نسبت به سایر پنجره ها را ایراد آنها دانست. اگر با این مسئله مخالف هستید ، بهتر است درباره ساختار این پنجره ها و مزایای استفاده از آنها مطالعه بیشتری بفرمایید و با کارشناسان در این زمینه مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: نمای کراتین وال